DIGITAL RÅDGIV­NING VIKTIGT UNDER PANDEMIN

Sveland Djurförsäkringar har sedan 2017 samarbetat med veterinärtjänsten FirstVet som inneburit att kunderna har kunnat få tre fria samtal per år med FirstVet.

 

När den rådande coronapandemin blev ett faktum öppnade Sveland upp för obegränsat med fria samtal under en tidsbestämd period. Men nu är de fria samtalen här för att stanna.

Beslutet tas också utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Ibland är det svårt att veta när ett besök till veterinären är nödvändigt eller när det går att avvakta. Med digital rådgivning slipper djurägare ta sig till veterinären i onödan. Sveland menar att det är viktigt nu under coronapandemin.

– Många efterfrågar det här och som ett kundägt bolag lyssnar vi på våra kunder. Det blir också ett sätt för minska våra skadekostnader, något som både vi och våra kunder gynnas av, säger Linda Kreutz, chef för Affärsområde sällskapsdjur på Sveland Djurförsäkringar.